.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد آیت الله معلمی از مديريت ورزش مازندران ؛
توزیع اعتبارات ورزشی استان ناعادلانه است
شمال نيوز: در این میان مانور تبلیغاتی شخص مدیر کل ورزش و امور جوانان مازندران در خصوص اعزام ورزشکاران مازندرانی به المپیک جالب بوده که در چند ماه گذشته همیشه از آن سخن به میان آورده در حالیکه همگان می دانند این ورزشکاران سالیان سال در امر ...
توزیع اعتبارات ورزشی استان ناعادلانه است

شمال نيوز : در مراسم استقبال از کمیل قاسمی در مسجد روستای محله کلای جویبار ، نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر طی سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از موفقیت ورزشکاران ایرانی و مازندرانی در المپیک 2012 لندن ، از مسئولان ورزش استان به خاطر تبعیض در توزیع اعتبارات و امکانات بین شهرهای استان شدیدا گلایه کرد و افزود : ملاک پرداخت اعتبارات و توزیع امکانات ورزشی یا باید بر اساس جمعیت باشد و یا معرفی قهرمانان ورزشی به میادین جهانی و بین المللی.

آیت الله معلمی از عدم توجه دستگاه ورزش استان به شهرهایی همچون جویبار انتقاد کرد و گفت : شهرستانی که با جمعیت بسیار کم موفق شد به تنهایی 3 ورزشکار را به المپیک فرستاد و یک مدال برنز به ارمغان آورد و اگر مصدومیت رضا یزدانی اتفاق نمی افتاد بی شک ایشان مدال طلا را کسب می کرد و دیگر کشتی گیر جویباری نیز می توانست حداقل به مدال برنز دست یابد ، حقش در اعتبارات و امکانات نباید بسیار ناچیز باشد و مسئولین باید پاسخگوی این ناعدالتی باشند و خواسته و طلب حق از مطالبات مردم این شهر قهرمان پرور بوده که بارها با مراجعه به بنده خواستار پیگیری این مطلب شده اند.

به گزارش شمال نيوز ،این موضوع در حالی اتفاق افتاد که یک روز قبل و در مراسم استقبال بهداد سلیمی در استادیوم شهید وطنی قائم شهر و در حضور استاندار ، ورزش دوستان و علاقمندان به ورزش در قائم شهر نیز با سر دادن شعارهایی تند نسبت به این موضوع یعنی بی توجهی به فوتبال در قائم شهر و تخصیص اعتبار فقط به برخی شهرها مخصوصا مرکز استان شدیدا انتقاد کردند و جالب توجه اینکه مسئولین ورزش بجای پاسخگویی فرار را بر قرار ترجیح دادند و جالب تر اینکه به جای تنویر افکار عمومی به فکر شکایت از آن چند نفری برآمدند که بعنوان افکار عمومی حق خود را از ورزش استان مطالبه کردند.

طرح سئوالی که در چند سال اخیر ذهن همه علاقمندان و عاشقان واقعی ورزش را به خود مشغول کرده است که در سالهای اخیر چه مقدار اعتبار به برخی از شهرهایی که نقش مولد را در زمینه قهرمانی دارند ، تخصیص یافته است؟ مسئولان ورزش استان برای رشد و توسعه ورزش در برخی شهرهای دارای پتانسیل ویژه چقدر همت بخرج دادند؟

شهرهایی همچون سوادکوه ، جویبار ، بابلسر ، آمل ، بابل و قائمشهر که همه المپیکی ها از این چند شهرستان می باشند در مقایسه با ساری و تنکابن چقدر اعتبار دریافت نمودند؟ این شهرها چقدر از حمایت مادی و معنوی مسئولان ارشد ورزش استان برخوردار بودند ؟ به راستی در چند سال گذشته چند ریال به شهر کشتی ایران یعنی جویبار از طریق مسئولان ورزش استان پول داده شده ؟ جند تخته تشک کشتی به تنکابن و ساری اهداء شده و چند کشتی گیر از این دو شهر به تیم ملی راه یافتند ؟ علت توجه ویژه مدیرکل به ساری که معلوم است و دلیل عنایت ویژه هم به تنکابن را همگان می دانند؟ آیا بنظر شما عدالت رعایت شده است ؟ برای اینکه 3 ورزشکار از یک شهر کوچک به المپیک بروند چه اقداماتی از سوی دستگاه ورزش صورت گرفت ؟سئوالی که پاسخش معلوم است و همه می دانند ...

نکته جالب در این میان مانور تبلیغاتی شخص مدیر کل ورزش و امور جوانان مازندران در خصوص اعزام ورزشکاران مازندرانی به المپیک بوده که در چند ماه گذشته همیشه از آن سخن به میان آورده در حالیکه همگان می دانند این ورزشکاران سالیان سال در امر قهرمانی فعال بوده و همچنین شهرهای آنها و باشگاههای تمرینی این ورزشکاران از حداقل امکانات ورزشی برخوردار بوده است.

افکار عمومی مازندران و بالاخص جامعه ورزشی مازندران گلایه آیت الله معلمی و نارضایتی لیدرهای نساجی و خیلی از منتقدان وضعیت مدیریتی ورزش استان را بحق میداند و امیدوار است مسئولان ورزش مازندران نگاهشان را عوض نموده و همه شهرهای استان را به یک چشم یعنی چشم عدالت ببینند و معیار برای توزیع اعتبارات و امکانات شایستگی ها و افتخارآفرینی ها و قهرمانی ها باشد نه سلایق شخصی و شهر خودم و شهر آقای وزیر یا شهر آقای استاندار ... یکی از سئوالاتی هم که باید مسئولان ورزش استان پاسخگو باشند این است که چقدر اعتبار ورزشی حداقل در سال گذشته بین شهرستانهای استان توزیع شده است؟ قطعا انتشار جدول توزیع اعتبارات و امکانات ورزشی بین شهرستانها موجی از اعتراض علاقمندان ورزش را در خیلی از شهرها بدنبال خواهد داشت.

شمال نیوز در آینده نزدیک به برخی دیگر از جانبداری های اداره کل ورزش و جوانان استان در تخصیص اعتبارات ورزشی به شهرها و هیات های ورزشی و همچنین کوتاهی مسئولین ورزش استان در نحوه برگزاری انتتخابات هیات های ورزشی و جانبداری های صورت گرفته با ارائه مستندات خواهد پرداخت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 مرداد 1391
آقای پریچهره فقط تو را به هر کسی که اعتقاد داری نیم ساعت با خودت خلوت کن و در مورد کارها یی که تو این مدت فقط برای خودت و استفاده ابزاری از ورزشکارا انجام دادی فکر کن.بابا بخدا قسم قبر و قیامتی وجود دارد بترس از خشم خدا و آه تمامی کسانی که حقشونو به هر دلیلی پایمال کردی!
نا شناس 28 مرداد 1391
آفرین برشما آیت الله معلمی که اینطورنکته بینانه به تشریح مسئله پرداختید خواهشا بگید یک بازرسی اساسی ازاین تخصیص بودجه بشه وجناب آقای مدیرکل ورزش آقای پریچهره در راس امورباید جوابگوباشه
نا شناس 28 مرداد 1391
آقای پریچهره ورزش مازندران تا کی باید تاوان وجود شمارو بده
نا شناس 28 مرداد 1391
درود بر شما استان مازندران با این همه چهره ورزشی و قهرمان پرور در سطح جهانی امکانات بسیار کمی دارد
بسیجی 28 مرداد 1391
آقای معلمی خواهشن دیگه بسه .شما امام جمعه شهرین عوض ای کار ها به فکر حقوق کارگران نساجی قائم شهرباشین .28 ماه حقوق نگرفتن خدا رو خوش نمیاد .شما یه روز بدون غذا سر بر بستر میزارین؟
علی ایمانی 28 مرداد 1391
ظاهراٌ کماکان با فرهنگ توهین و افترا در مازندران روبرو هستیم اولاٌ باید عرض کنم آن موقع که اعتبارات استانی به شهرهای خاصی تخصیص داده می شد چرا این آقایان صداشون در نمی آمد . ثانیاٌ مگر چنین اتفاقی افتاده است و آمار آن چقدر است چرا بدون سند و مدرک تهمت می زنند ؟ . ثالثاٌ اگر هم چنین چیزی واقعیت داشته باشد حق ساری بعنوان مرکز استان است که از امکانات بیشتری برخوردار باشد اگر مسابقات بین المللی یا کشوری برگزار گردد کدام شهر استان با امکانات لازم می تواند پذیرای ورزشکاران غیر بومی باشد !؟ . رابعاٌ اگر امکانات عمومی مانند امکانات ورزشی در چند نقطه استان متمرکز گردند ، با توجّه به بعد مکانی همه می توانند از آن استفاده کنند ، چرا امکانات ورزشی را در سطح شهرهای کوچک و یا روستاها پراکننده کنند !؟ مگر امکاناتی که شهرهای بزرگ ایران مانند تهران یا اصفهان و مشهد و غیره دارند ، شهرهای کوچک اقماری آنها نیز برخوردارند . نهایتاٌ این حقیر فکر می کنم اگر سایر شهرستانها دست از این نوع تفکرات بخشی نگری بردارند مشکلات این استان مرتفع می گردد .
علی ایمانی
علی ساروی 28 مرداد 1391
البته بفکر عدالت باشیداما به کاه دان زدید خیلی برای مازندران متاسفم!!!
نا شناس 28 مرداد 1391
اگه بازرسی از قسمت مالی هیات های ورزشی و مخصوصا" معاونت مالی اداری ادره کل تربیت بدنی مازندران در زمان خلردی انجام بشه خیلی چیزها رو میشه.آقای استاندار چرا سکوت می کنید و دستور پیگیری ویژه نمی دهید؟
نا شناس 28 مرداد 1391
به خدا این حرفها در حق مدیر ورزش ظلمه همیشه گله تا کی یعنی مدیر استان هیچ کاری نکرد چرا چرا با ورزش این کارها ره میکنید اقای معلمی شما در دوران نمایندگی مجتس چه کارهایبی را انجام دادید
نا شناس 28 مرداد 1391
متن بسیار گویای حقیقت است اما پیدا کنید گوشی شنوا ! ورزش مازندران مدیون بسیاری از مسائل است که مدیریت پریچهره قطره ای است در میان دریا ، بطور مثال : ریز شدن به روسای هیات های استان بخوبی متوجه خواهید شد 90% بر اساس رابطه انتصاب می شوند تا انتخاب . دفاع تمام قد نماینده ولی فقیه ، استاندار و معاون سیاسی امنیتی استان از پریچهره آن هم نه به دلیل کارنامه ای موفق در مدیریت بلکه پرداختن به مسائلی از قبیل برگزاری مسابقات قرآن ، هر از چندی اعزام 40 ، 50 نفر خدمت آیت الله طبرسی و حسن زاده آملی و بلافاصله پخش سی دی آن در قالب معنویت در ورزش توانسته است تا به امروز حاکم باشد.
ورزش روستایی که بارها و بارها در همین سایت وزین شمال نیوز به صورت کارشناسی بحث و انتقاد شد همچنان پس از چهار سال در بلاتکلیفی کامل بسر می برد و جالب این که استاندار ، معاونت سیاسی و همه در جریان هستند اما بازهم سکوت پشت سکوت و پریچهره برای تبرئه خود به چند خط نامه ارسالی به فدراسیون مربوطه آن بسنته می کند تا خدایی ناکرده باعث رنجش معاون وزیر ورزش که دوست خود را به عنوان سرپرست ورزش روستایی گماشته است نشود جالب این که این شخص : اولاً بازنشسته است دوم ساکن این استان نیست سوم ههفته ای یک بار به این هیات سر می زند چهارماً در عمر خودش ورزش نکرده است پنجماً با نماینده مردم بابلسر که همشهری او می باشد رفیق است .
آیا رسیدگی به یکی از مهمترین مسائل بین روستاییان که می تواند بسیاری از چالش ها را از بین ببرد به واسطه این دوستی ها بایستی نیمی از جمعیت این استان را فدا کرد ! با گرفتن یک آمار در خصوص اعتیاد روستاها پس از حضور پریچهره می توان به سادگی در مورد وی و توجه او به ورزش روستاییان پی بورد . مدیرکلی که منواند با در اختیار داشتن بیشترین ورزشکار المپیکی یک مربی با تیم آن هم کسی بنام اسماعیل پور که فرزندش عضو تیم ملی بود اعزام کند پس مطمئن باشید نا کار آمد است .زیرا با یک فلش بگ در زمان حضور خادم ها در تیم ملی کشتی که برای اعزام خود به مسابقات چنان لجاجتی کردند که بایستی حتماً پدرشان به عنوان مربی آنان همراه شان اعزام شود و در نهایت هم همین شد اما احقاق حق ورزش ، و ورزشکار در مازندران فدای حفظ صندلی این مدیرکل شده است.
م---ن 28 مرداد 1391
حاج آقا هرچی فرمودند درست بوده تا زمانی که راند در اداره گل ورزش استان حاکمه همینه(بازرسی و روحانی وبهروان وعلینزادو ثمربخش) یا خودشان مستقیما هستند ویا ایادی دارند هرکی با این راند باشه که هست وهر کی نباشه محو میشه این راند حالا حالا ها نست که شکل کرفته نزدیک به بست تا 25 سالی هسته بخاطر همینه بعصی از روسای هیتها 20 الی بیست وپنج سال سابقه دارند واعدای خدای میگنند وکسی کاری به کار آ نها ندارد هییت شمشیر بازی ودوومیدانی و کاراته شده مرکز امرار ومعاش خانوده گی که درون این هیتها هم پدر است هم پسر است هم دختر است وهم خانم ریس... اعتبارات استان هم طی این سالها همیشه به ساری میدادند که مرکز استان است شاخص وآمار وجمعیت قهرمان ... وققط حرف بوده وبهونه وحالا تا زمانی که این راند حاکمه همینه اگر کسی را باید پست بدهند نظر اینها شرطه اگر گفتند نه که مدیر گل میگوید نه حالا شهر بگویدو مردم بگویند ومسئولین شهری بگویند ملاک نیست در ارتباط با ساخت وساز اگر بخواهیم ریز شویم که واویلا است وتمام پیمانکاران با ریس اداره ساختمان زد وبند دارند توی ساید شما چقدر نوشتی کی یر رسی کرد فقط برای آمار دادن دو نفری را از اداره گل می فرستند برای باز دید ودریغ از اصلاح و بهبود آقای استاندار چرا سر ناظر شما از پروزها ورزشی بازدید ندارند؟؟؟؟.نکنند شما هم بله!!! امتیاز صنعت از کجا خریده شده (830 میلیون تومان از تبصره بند ب)آیااین اعتبار حق شهرهای دیکر استان نبود؟ حالا صنعت چی شد؟ کی رسیدکی کرده ؟اگر این پول مقداری به نساجی وشموشک و... تزیق میشد آیا جایگاه فعلی این تیمها این بوده همین کار را بنابه اظهارات تلویزیون گلستان آنها کردند و موفق هم بودند وشما همه را برای ساری وصنعت هزینه کردید هم صنعت رفت وهم ورزش شهرهای استان ودر خاتمه سهمیه المپیگ پیگیری سعادتمند بوده که شما ها چشم دیدنش را نداشتید او عطایش را به لقایش بخشید و رفت شما با جایگزین کردن خلردی واون یکی معاون ساروی مثلث ساروی را کامل کردید که مزاحمی نداشته باشید. والسلام
راستین 28 مرداد 1391
با تشکر از حضرت آیت الله معلمی، در ادامه فرمایشات حضرت عالی باید عرض کنم، نباید اجازه داد عده ای قوم گرا هر بلایی که می خواهند بر سر شهرستان استان بیاورند. مازندران دلیل های جغرافیایی، محیطی یک کلان شهر بزرگ است با مردمی تماماً مازنی. با نگاهی به مرکز آمار ایران می فهمید طبق آمار 1389 و با کسر جمعیت میاندرود بابل پر جمعیت ترین شهرستان، آمل بزرگترین و صنعتی ترین شهرستان، و نوشهر و چالوس گردش پذیرترین ... شهرستان های مازندران می باشند. با ین حال عده ای با این تفکر ضد اسلامی که قو م و محل زندگی من باید با نابود کردن سایر شهرستان ها آباد شود؛ زمینه تنفر و تجزیه استان به 3 استان شرقی،غربی و مرکزی را فراهم می کنند. بهداد مازنی است نه قائمشهری، نفرات برتر کنکور مازنی هستند نه بابلی..... چون که قائمشهر فرهنگ پایینی دارد!!!! بابلی خونش از خون مار آلوده تر است و لهجه آملی زشت و نازیباست. از حضرتعالی ائمه بابل، بابلسر، آمل... و نمایندگان محترم استان می خواهم تمام سعی خود را در نظارت بر تخصیص عادلانه اعتبارات بفرمایید و بدانید که در این امر مسئولید.... به امید مازندرانی آباد و یکپارچه.
ah 28 مرداد 1391
آقای معلمی فقط امام جمعه یک شهر نیست ایشان پدر دو شهید و نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری هستند حق دارند که گلایه بکنند آن هم در مقابل ظلم و بی عدالتی
سعیدی 28 مرداد 1391
لطفا پریچهره بگوید در سالهای مدیریتش به ساری چقدر پول و امکانات و باصطلاح حال داد و به سایر شهرها چقدر - چند نفر را به خاطر بچه شهر بودن پست داد و چند نفر را بخاطر منتقد بودن و غیر ساروی بودن کنار گذاشت- به برخی نماینده ها چقدر باج داد - به شهر فلان معاون استاندار - به شهر استاندار - به شهر وزیر اقتصاد - به شهر رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان - البته اعتراف به خطا از خصیصه های افراد مذهبی و مداحان می باشد - روزهای واپسین عمر تیم مدیریتی پیشکش
bbb 28 مرداد 1391
ساخت 30 برنامه تلویزیونی به مبلغ 40 میلیون تومان با مشارکت آقای ر.م و کارمند صدا و سیمای آقای الف که برای تبلیغات مدیر و معاونین و روساش از بیت المال پرداخت شده کسی نیست بگه اگه این پول رو میدادی به 400 هیئت شهرستانی حداقل در این چند سال شما را دعا می کردند که 100 هزار تومان بهشون دادین
رضا 28 مرداد 1391
بندگان خدا اصلا پول ندارند فقط 100 میلیون دادن تا ساختمان اداره رو کامپوزیت نصب کنن معلوم نیست چقدر لفت و لیس شده - خرید چندین دستگاه کولر اسپیلیت 900 هزار تومانی به مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان حتما حکمتی داره که ما نمی دونیم ایشالله نتایج حاصل از استقرار یکماهه بازرسی در اداره کل همین روزها میاد بیرون و گندش در میاد - هر چه بگندد نمکش می زنن وای بروزی که بگندد مداح
دانشجو 28 مرداد 1391
مگر ساري چند ورزشكار المپيكي داشت و دارد كه داريد استاديوم 8 هزار نفري - پيست دوچرخه سواري - سالن اسكواش مازندران و.... را در ساري احداث ميكنيد ؟؟؟
ساروي ها تا كي ميخوايد به آيت الله معلمي و امام جمعه بابل و محمود آباد بتازيد
سينا 28 مرداد 1391
اقاي معلمي اگر به فكر شهرتي كارگران نساجي ٢٤ ماه حقوق نگرفتن اون بچاره هارو ول كردى از چى انتقاد ميكني؟ خدا كنه اين حرف فقط از سر دل سوزي باشه نه چيزه ديگه!!!
نا شناس 28 مرداد 1391
والا در مرکز استان که فکر نکنم اصلا بودجه ای برای .رزش اختصاص بدن چه برسه به شهرهای کوچک.
نا شناس 28 مرداد 1391
تقاضاي ما امت خداجوي مازندران از دكتر مقيمي نماينده بيدار و آگاه بحث تحقيق و تفحص از اداره كل نربيت بدني مازندران و صداوسيماي مازندران و استانداري است

چرا بايد اين دستگاههاي اجرايي در انحصار باشد ؟؟؟

چرا در اين ادارات مركز استاني كل زيادند و غير مركز استان كشي در اين ادارات زياد است ؟

چرا بايد بودجه مركز استان بيشتر باشد مگر مركز استان ها براي آباداني ايران چه كردند كه ساير مازندران نكرد ؟
نا شناس 28 مرداد 1391
همه بودجه استانو خرج دوتا تیم ساری کردن اخرشم هیچی نشد
saeed 28 مرداد 1391
آقای مدیرکل بگوید 50 هزار دلاری که در جام حبیبی و موحد در قائم شهر برای جوایز دلاری زیاد اومد چیکار کردند ؟ الان 2 سال گذشت و یک نفر نیست اینها رو حساب و کتاب بکشد!!! ای خدا چقدر ظلم و چقدر بی نظمی و چقدر جاده صاف است برای ... ما هم خدایی داریم و خدا دیر گیر است و بد هم می گیرد ... ابر و باد و مه و خورشید و فلک همه در کارند تا آقا مدیر 2 -3 روز بیشتر بر تحت سلطنت بماند - دست جور جوره بتازید که وقت تنگ است
kiarash 28 مرداد 1391
شمال نىوز ببىنم درج مىکنى ىا نه
آقاىون حضور موفق مازندران در المپىک به سبب مدىرىت درست جناب سىه چهره بود..نه چىز دىگر
اىشان با مدىرىت درست در تمام شهر هاى استان در حال ساخت ورزشگاه بزرگ فوتبال هستند
خانه تکواندو در جوىبار خانه وزنه بردارى در قامشهر
ضمنا حضور فعال بخش خصوصى در مرکز استان آىا گناه اىشان است؟
نا شناس 29 مرداد 1391
از همه چی سو استفاده میکنی اقای معلمی نمایشگاه بین المللی مازندران چرا باید تو قایمشهر باشه مگه امل شهر استراتژیک و صنعتی استان نیست؟؟؟اون موقع که ورزشکاران دیگر شهرها مدال میارن چرا نمیگی بودجه شما رو کم کنن.؟ متعصب نباش چون قدرت فکر کردن رو از دست میدی.
نا شناس 29 مرداد 1391
بیچاره ساری که همه بیعرضه بودن خودشونو تقصیر این شهر مظلوم میندازند
رحمت اله چیتگر 29 مرداد 1391
مسئولین ظریفیت انتقادرا باید داشته باشند .جایکه یک مسئول بلند پایه یک شهر انتقاد میکند وباعث ناراحتی بعضی از مسئولین میشود چگونه یک نفر عادی میتواند از مسئولین انتقاد کند؟ باید از این انتقاد درس گرفت ومازندران را باید ساخت مازندران الان مدتهاست که چوب بازی این شهر وآن شهر کردنهای مسئولین استانی را میپردازد .شما را به خدا قسم میدهم که دست از این کارها بردارید وبه مازندرانی بودن خود در ایران عزیز افتخار کنید. چه افتخاری بالاتر از اینکه اینهمه المپیکی از این استان در این دوره حضور داشت.وپیشنهاد میکنم کلیه مسئولین شهرهای مازندران دست در دست هم دهند وجا ی جای این استان را بسازند . هم میهن شما- از جنوب ایران
علی 29 مرداد 1391
اقاب پریچهره چرا نمیکشی کنار
مگه انحصاریه اداره کل
آخه چند سال
دستت بر نمیاد
در ضمن گندم کجا رو خوردی که....زده بیرون
sina 30 مرداد 1391
مسئولان ورزش مازندران دلیل کوتاهی در اجرای طرح المپیک در گلوگاه و جویبار را بعد از گذشت 7 سال توصیح دهند ؟ اگر این طرح در ساری بود همینطوری ابتر می ماند؟
نا شناس 30 مرداد 1391
جای تاسف اینکه بزرگان قوم نیز به فکر کلان استان نیستند بحث پری چهره و.... چه فایده ای اقا این همه جوانان که به اعتیاد مبتلا شدند وسن اعتیاد کاهش پیدا کرده چرا حرف نمی زنید؟ چرا به فکر استان نیستید که روز به روز کارخانه ها دارند تعطیل می شوند وشرکتهای بزرگ کارافرین استانی تعطیل وخیل عظیمی ازجوانان عزیز این مرز وبوم باداشتن زن وفرزن وقسط های مسکن و.....بیکار؟شما ها درکجا هستید وچگونه فکر می کنید؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.531 seconds.